e-LEA author's guide

Instrukcja jak przygotować się na nagrania w studio filmowym e-LEA

 

Najlepsze kursy video przygotowują wyłącznie dobrze przygotowani autorzy.

Jak przygotować się do nagrań

Scenariusz

Podziel scenariusz na części tematyczne wskazanym jest aby nagranie każdy z nich zajmowało nie więcej niż 10 min.

Jeśli jakiś temat nie może być podzielony w trakcie realizacji nagrań to trzeba nagrać go w całości a w trakcie postprodukcji zostanie on podzielony na Części – według sugestii autora i doświadczenia postproducenta.

aby z optymalizować czas nagrań przygotuj scenariusz tak aby dopasować określone jego części do rodzaju używanych pomocy audiowizualnych oraz kompozycji planu zdjęciowe go tak zwanych setup’ów.

Nagrywanie należy realizować w taki sposób aby w trakcie realizacji nic zmieniać setupu. Zmiana setupu zajmuje od 20 do 40 min. Nie jest to wyłącznie kwestia tła czy kompozycji planu – w większości koniecznym jest dopasowanie oświetlenia i przeorganizowanie całego planu zdjęciowego.

Może zaistnieć sytuacja w której będziesz nagrywał poszczególne części twojego kursu w różnej kolejności – tak aby dopasować nagrania następujące ponsobie do setupu.

Celem tego działania jest wykonanie wszystkich ujęć z całego scenariusza w określonej kompozycji planu zdjęciowe go co zawsze zajmuje czas i nie trzymanie się tych zasad jest główną przyczyną wydłużania się ilości kosztownych dni zdjęciowych.

Proponujemy rozpocząć od nagrania z użyciem prąd Tera do tego ważnym jest aby przygotować tekst oraz poćwiczyć ten czas zwróci się zna wioską dzięki sprawniejszej realizacji nagranie w studio.

Przećwicz czytanie tekstu w domu. Zaznacz w tekście dłuższe pauzy oddzielające zamknięte części wypowiedzi.

Pamiętaj aby stosować krótkie pauzy np. przy znakach interpunkcyjnych aby nabrać powietrza – to wydaje się prozaiczne ale warto się tego trzymać. Dzięki takiemu podejściu będziesz w stanie nagrać znacznie więcej za każdym podejściem.

Zapewne zaskoczy ciebie że dzięki ćwiczeniu tekstu w domu na niesiesz sporo zmian na nawet najlepszy tekst pisany gdyż dzięki tym zmianom płynnie go przeczytasz.

Pamiętaj aby przed nagraniem wysłać Brief oto jego adres

Strój

Przygotuj kilka zestawów strojów w których będziesz się dobrze czuła czuła przed kamerą

To dobra praktyka aby mieć kilka zestawów zawsze pod ręką gdy jesteś w studio filmowym.

Oto kilka rekomendacji.

– Unikaj strony typowo białego lub całkowicie czarnego,

– Dla ujęć realizowanych z light Bor them ubieramy Strój ciemny granat, Bordo, Brąz, ciemny szary.

– Wyprasuj wszystko przed umieszczeniem w walizce lub w opakowaniu podróżnym w studio jest Prasowa nica parową która wyeliminuje wygładzi drobne zagniecenia powstałe podczas dojazdu do studia.

– Generalne zasady – od których istnieją wyjątki – unikaj odzieży które mają dużą ilość wzorów graficznych umieszczonych na jej stronie wierzchniej

Strój powinien być sk ludne – elegancki – nie odbiegające zbytnio od tematyki kursu.

– Jeśli na co dzień i przed kamerą nosisz okulary to pamiętaj że w trakcie nagrań warto używać okulary z filtrem polaryzacyjnym dzięki temu światła z planu filmowego nie będą się odbijać w soczewkach.

Make-up

każda osoba występująca przed kamerą powinna mieć makijaż.

Dla mężczyzn ograniczał się on do nałożenia neutralnego pudru dla zmatowienia wierzchniej części skóry.

dla pań poza makijażem które każda z pań przygotowuje indywidualnie, w studio możemy wykonać dodatkowe przygotowanie do występu przed kamerą

Rekomendujemy jak najbardziej naturalny makijaż, powinien on być delikatnie Mocniejszy od codziennego.

W studio znajduje się toaletka oraz kosmetyki gdzie każdy Mężczyzna będzie w stanie nałożyć puder samodzielnie a przed występami Pań – jeśli jest takie życzenie – zapisane we wcześniej przekazanym Briefie – angażujemy wizażystę.

Rodzaje kompozycji plau zdjęciowego.

Gładkie tło.

– Autorka, autor stojący przed kamerą – na drugim planie Gładkie,

  • Autorka bądź autor na fotelu – na drugim planie Gładkie tło.
  • Dwie osoby stojący na wprost kamery – na drugim planie Gładkie tło,
  • Dwie osoby na fotelach pomiędzy fotelami stoliczek – rozmowa wywiad przy kawie
  • Autorka, autor na fotelu, opcjonalnie stoliczek tuż obok – na drugim planie Gładkie tło,
  • Wywiad dwie osoby obok siebie – Na drugim planie Gładkie tło
  • Autorka autor przy biurku – klawiatura ekran – na drugim planie Gładkie tło,

Kolory tła gładkiego

  • Śnieżnobiałe,
  • Złamana Biel – jasny beż,
  • Jasny błękit,
  • Granat – używane do z etapów z gładkim tłem również z lightboardem.
  • Czarne – używane do nagrań z lightboardem.

Nagrania w plenerze:

Wymagane jest zaplanowanie i zabezpieczenia planu. Koniczny jest kontakti organizacja takich ujęć z wyprzedzeniem 14 dni.

  • możliwość realizacji nagrań z drona z kamerą 4K  – pilot posiada uprawnienia.
  • ujęcia z kamerą – do 6K – ż żyroskopowym stabilizatorem obrazu typu gimbal.

Kompozycja i rekwizyty używane w tle:

  • Lampy – kilka rodzajów
  • fotele – 2 komplety po 2 
  • kwiaty – kilka kompozycji – raczej minimalistycznych jako dodatki
  • kilka rodzajów stolików 
  • inne ozdobniki i rekwizyty
  • kilka rodzajów tła: gładkie oraz płócienne,

Pomoce audiowizualne:

  •  


Profesjonalny lightboard

duży rozmiar 2,4×1,2 m – podświetlany ekran szklany na którym autor może prowadzić prezentację zapisując informacje kredowymi markerami. Ze względu na specyfikę tego narzędzia – 1 kompozycja powinna wystarczyć na 8-20 minut filmu.

Ekran multimedialny


Ekran Mutimedialny

duży rozmiar 2,4×1,2 m – podświetlany ekran szklany na którym autor może prowadzić prezentację zapisując informacje kredowymi markerami. Ze względu na specyfikę tego narzędzia – 1 kompozycja powinna wystarczyć na 8-20 minut filmu.


Teleprompter

Dzięki teleprompterowi łatwiej nagrasz dłuższe wypowiedzi. Szybkość przewijania tekstu oraz wielkośc czcionki dopasowaywane są do indywidualnych preferencji autora.